• jednotřídní heterogenní mateřská škola
    • ve školním roce 2019/2020 je zapsáno 20 dětí z toho 4 děti 5-6 leté, 10 dětí  4 - 5 letých, 6 dětí 3-4 letých
    • z toho 9 dívek a 11 chlapců
    • paní učitelky: Václava Zemanová, Jarmila Košvancová
    • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

     

     


    Pracujeme podle školního programu "Svět kolem nás". Našim cílem je, vytvořit u dětí kladný vztah k přírodě, k životnímu prostředí a posílit pocit spoluzodpovědnosti za kvalitu životního prostředí. Klademe důraz na rozvíjení kamarádských a mezilidských vztahů, snažíme se posilovat dětská přátelství a smíšený kolektiv nám umožňuje rozvíjet u dětí ohleduplnost, velkorysost i umění pomoci mladším či slabším. Vytváříme u dětí povědomí o zdravém životním stylu. Menší počet dětí nám umožňuje jejich maximální zapojení do všech činností a vytváří dojem klidné a spokojené rodiny.

     

     

    Co děláme: říjen, listopad

     

    Podzim hraje barvami

     

    Témata:

     

    1. Léto, kam ses podělo?
    2. To je ale úroda!
    3. Vyrostla řepa veliká, převeliká
    4. Barevné lístky
    5. Papírový drak
    6. Tajemný les
    7. Kam letíš ptáčku?
    8. Zvířátka v lese

     

    Cíle: 

    • vytváření povědomí o zdravém životním stylu
    • rozvoj psychické a tělesné zdatnosti dětí
    • upevňování pravidel chování ve vztahu k ostatním
    • prohlubování návyků dětí spojených se stolováním a osobní hygienou
    • zdokonalování sebeobsluhy
    • podporování dětských kamarádských vztahů
    • vytváření vztahu ke svému okolí, udržovat pořádek
    • prohloubení poznatků dětí o podzimním období /příroda, zvířata, rostliny, stromy, plody, přírodní jevy, činnosti související s podzimem/
    • rozvoj jazykových dovedností /vnímat, naslouchat, porozumět/ a řečových schopností /samostatně se vyjadřovat ve větách/
    • rozvoj smyslového vnímání
    • rozvoj tvořivosti
    • vytváření povědomí, že lidé svou činností mění přírodní prostředí / pozitivně i negativně/ 
    • seznámit děti s různými digitálními pomůckami a jejich ovládáním 

     

    Vzdělávací nabídka:

    • pohybové chvilky se zařazením zdravotních cviků
    • pohybové činnosti při pobytech venku
    • hry se slovy, slovní hádanky, rytmizace
    • skupinová konverzace na urč. téma
    • dramatizace pohádky
    • práce s knihou, vyhledávání a popis obrázků
    • vyprávění zážitků
    • smyslové hry - procvičování všech smyslů
    • manipulace s předměty, přírodninami
    • různé výtvarné techniky
    • hudební, literární činnosti
    • námětové hry a činnosti
    • pozorování přírody
    • skupinové a individuální činnosti
    • činnosti zaměřené na rozvoj jemné i hrubé motoriky
    • manipulace s digitálními pomůckami

     

    Očekávané výstupy: 

    • uvědomit si možnosti svého těla při pohybových činnostech
    • zdokonalit sebeobslužné dovednosti /dle věku/
    • prohloubit návyky spojené s osobní hygienou
    • uvědomit si, že nejsme stejní a každý umí něco jiného
    • zacházet šetrně s hračkami a dodržovat pravidla /úklid na určené místo…/
    • vyjadřovat samostatně své názory a myšlenky /5-6/
    • soustředit se na činnost a na její dokončení /5-6/
    • uvědomit si vliv člověka na životní prostředí 
    • zvládat jednoduchou obsluhu digitálních pomůcek