1.TŘÍDA - Koťata

          

 

  • Věková skupina dětí 2,5 - 3,5 let
  • Počet dětí ve třídě je 24
  • paní učitelky: Lenka Wohlmuthová, Barbora Matějková, DiS.
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY <<=
 
                  Motto třídy je "Spokojeně vrnící kotě"
 
 
Hlavní téma: JARNÍ KOUZLO
 

 

Jak se budí jaro

  • smyslové a psychomotorické hry
  • lokomoční pohybové činnosti (chůze, běh, skoky a poskoky, lezení)
  • zdravotně zaměřené činnosti
  • hudební a hudebně pohybové hry a činnosti
  • přímé pozorování přírodních objektů i jevů, rozhovory o výsledku pozorování
  • námětové hry a činnosti
  • výlety do okolí (do přírody)
  • společenské hry, společné aktivity nejrůznějšího zaměření
  • receptivní slovesné, literární, výtvarné či dramatické činnosti (poslech pohádek, příběhů, veršů, hudebních skladeb a písní, sledování dramatizací, divadelních scének)
  • přirozené pozorování blízkého prostředí a života v něm, okolní přírody, kulturních i technických objektů, vycházky do okolí, výlety
  • přirozené i zprostředkované poznávání přírodního okolí, sledování rozmanitostí a změn v přírodě (živá i neživá příroda, přírodní jevy a děje, rostliny, živočichové, krajina a její ráz, podnebí, počasí, ovzduší, roční období)

 

Kdopak volá na dvorku

  • lokomoční pohybové činnosti (chůze, běh, skoky a poskoky, lezení)
  • zdravotně zaměřené činnosti
  • smyslové a psychomotorické hry
  • smyslové hry, nejrůznější činnosti zaměřené na rozvoj a cvičení postřehu a vnímání, zrakové a sluchové paměti, koncentrace pozornosti apod.
  • námětové hry a činnosti
  • výlety do okolí (do přírody)
  • kooperativní činnosti ve dvojicích, ve skupinkách
  • receptivní slovesné, literární, výtvarné či dramatické činnosti (poslech pohádek, příběhů, veršů, hudebních skladeb a písní, sledování dramatizací, divadelních scének)
  • přirozené pozorování blízkého prostředí a života v něm, okolní přírody, kulturních i technických objektů, vycházky do okolí, výlety

 

Hody, hody doprovody

  • lokomoční pohybové činnosti (chůze, běh, skoky a poskoky, lezení)
  • manipulační činnosti a jednoduché úkony s předměty
  • hudební a hudebně pohybové hry a činnosti
  • společenské hry, společné aktivity nejrůznějšího zaměření
  • smyslové hry, nejrůznější činnosti zaměřené na rozvoj a cvičení postřehu a vnímání, zrakové a sluchové paměti, koncentrace pozornosti apod.
  • námětové hry a činnosti
  • estetické a tvůrčí aktivity (slovesné, výtvarné, dramatické, literární, hudební, pohybové a další)
  • přípravy a realizace společných zábav a slavností (oslavy výročí, slavnosti v rámci zvyků a tradic, sportovní akce, kulturní programy apod.)
  • receptivní slovesné, literární, výtvarné či dramatické činnosti (poslech pohádek, příběhů, veršů, hudebních skladeb a písní, sledování dramatizací, divadelních scének)
  • sledování událostí v obci a účast na akcích, které jsou pro dítě zajímavé

 

Malá Čarodějnice

  • lokomoční pohybové činnosti (chůze, běh, skoky a poskoky, lezení)
  • smyslové a psychomotorické hry
  • smyslové hry, nejrůznější činnosti zaměřené na rozvoj a cvičení postřehu a vnímání, zrakové a sluchové paměti, koncentrace pozornosti apod.
  • námětové hry a činnosti
  • kooperativní činnosti ve dvojicích, ve skupinkách
  • přípravy a realizace společných zábav a slavností (oslavy výročí, slavnosti v rámci zvyků a tradic, sportovní akce, kulturní programy apod.)
  • receptivní slovesné, literární, výtvarné či dramatické činnosti (poslech pohádek, příběhů, veršů, hudebních skladeb a písní, sledování dramatizací, divadelních scének)

 

Maminka má svátek

  • manipulační činnosti a jednoduché úkony s předměty
  • smyslové a psychomotorické hry
  • hudební a hudebně pohybové hry a činnosti
  • námětové hry a činnosti
  • estetické a tvůrčí aktivity (slovesné, výtvarné, dramatické, literární, hudební, pohybové a další)
  • hry na téma rodiny, přátelství apod.
  • společenské hry, společné aktivity nejrůznějšího zaměření
  • přípravy a realizace společných zábav a slavností (oslavy výročí, slavnosti v rámci zvyků a tradic, sportovní akce, kulturní programy apod.)

 

Moje kočičí rodina

  • činnosti zaměřené k poznávání lidského těla a jeho částí
  • lokomoční pohybové činnosti (chůze, běh, skoky a poskoky, lezení)
  • zdravotně zaměřené činnosti
  • hudební a hudebně pohybové hry a činnosti
  • smyslové hry, nejrůznější činnosti zaměřené na rozvoj a cvičení postřehu a vnímání, zrakové a sluchové paměti, koncentrace pozornosti apod.
  • námětové hry a činnosti
  • hry na téma rodiny, přátelství apod.
  • kooperativní činnosti ve dvojicích, ve skupinkách
  • receptivní slovesné, literární, výtvarné či dramatické činnosti (poslech pohádek, příběhů, veršů, hudebních skladeb a písní, sledování dramatizací, divadelních scének)

 

Schovávaná v trávě

  • lokomoční pohybové činnosti (chůze, běh, skoky a poskoky, lezení)
  • zdravotně zaměřené činnosti
  • smyslové a psychomotorické hry
  • činnosti relaxační a odpočinkové, zajišťující zdravou atmosféru a pohodu prostředí
  • přímé pozorování přírodních objektů i jevů, rozhovory o výsledku pozorování
  • námětové hry a činnosti
  • výlety do okolí (do přírody)
  • společenské hry, společné aktivity nejrůznějšího zaměření
  • receptivní slovesné, literární, výtvarné či dramatické činnosti (poslech pohádek, příběhů, veršů, hudebních skladeb a písní, sledování dramatizací, divadelních scének)
  • přirozené pozorování blízkého prostředí a života v něm, okolní přírody, kulturních i technických objektů, vycházky do okolí, výlety
  • přirozené i zprostředkované poznávání přírodního okolí, sledování rozmanitostí a změn v přírodě (živá i neživá příroda, přírodní jevy a děje, rostliny, živočichové, krajina a její ráz, podnebí, počasí, ovzduší, roční období)

 

 


2.TŘÍDA - Dráčci

                

 
  • Věková skupina dětí 4 - 5 let
  • Počet dětí ve třídě je 23
  • paní učitelky: Marie Reichlová, Bc. Petra Monhartová
  • asistent pedagoga: Jana Moravcová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY <<=

 

                  Motto třídy je "Ve zdravém těle zdravý drak!"
 

 Hlavní téma: JARNÍ KOUZLO

 

O slepičce a kohoutkovi

  • Pozorování a popis změn v přírodě s přicházejícím jarem se zaměřením na květiny – pozorování probouzejících se zahrad, rozkvétajících květin, keřů, stromů, popis změn, výtvarné ztvárnění krás kolem nás, kreslení přírodninami, vnímaní všemi smysly, vůně jara, poslech zpěvu ptactva…,
  • Poslech a napodobování jarních zvuků přírody (voda v řece, zpěv ptáků, šumění listů stromů ve větru apod.), Orffovými nástroji a jinými pomůckami;
  • Jarem motivované pohybové hry ve třídě i venku („Slepička a kohoutek“, „Slepička, kohoutek a zrníčka“, „Slepička a vajíčka“);
  • Seznámení s pohádkou „O slepičce a kohoutkovi“ i s její zhudebněnou verzí,
  • Rozbor pohádky, pokládání podněcujících otázek (představení hlavních hrdinů a jejich povahových rysů, co bychom uvítali u kamarádů, co nikoliv a proč…);
  • Výtvarné ztvárnění pohádky – individuální i společná práce;
  • Výroba kostýmů, masek, kulis;
  • Dramatizace pohádky;
  • Pantomima – „Jak se asi cítím?“;
  • Časová souslednost – seřazení obrázků, popis;
  • Osvojení si jarních písní a básní;
  • Výtvarné činnosti – obrázky ze zrníček, velikonoční tvoření – netradiční výtvarné techniky (pěna na holení, kuličková technika, vyšívání bavlnkami);
  • Pracovní činnosti – skládání obrázků z přírodnin;
  • Rozvoj slovní zásoby, vyjadřovacích dovedností, schopnosti vést rozhovor;
  • Logopedická cvičení;
  • Ukázka první pomoci;
  • Předmatematické činnosti – dělení se o zrníčka, přiřazování stínů, počítání zrníček, pojmy před, za, vedle… apod.
  • Seznámení s tradicí Velikonoc;
  • Výroba velikonočních přáníček, zápichů, zdobení vajec, výroba velikonoční pomlázky, pečení beránka…;
  • hry se slovy, vytváření antonym, homonym, slovní humor, hádanky s jarní tematikou apod.
  • Kuřátko Čiky a jeho přátelé – rozvoj digitální gramotnosti, přiblížení tématu online bezpečnosti 

 

Tři čuníci

  • Velikonoce – tradice, zvyky, tvoření;
  • Domácí a hospodářská zvířata, jejich mláďata – přiřazování, sluchová i zraková percepce, rozlišování, popis, skládání zvířátkových puzzlí, pantomimické hádanky, hledání dvojic (2D i v prostoru), stolní hry: zvířátkové pexeso, kvarteto…
  • Nácvik nových básní a písní, rozbor; seznámení s pohádkou „O třech čunících“;
  • Porovnání veršované a klasické pohádky o třech čunících;
  • Dramatizace pohádky Tři čuníci;
  • Výroba kulis, masek;
  • Rozbor pohádky, popis hlavních hrdinů, výtvarné ztvárnění;
  • Jaká byla prasátka? Synonyma, antonyma;
  • Popis kamaráda a jeho povahových vlastností, „Čeho si na Tobě cením?“;
  • Moje tělo, hygiena, zdravé návyky, co tělu prospívá a co mu naopak škodí;
  • Poslech a rozbor písně Tři čuníci (od J. Nohavici);
  • Informatická gramotnost – E-kabinet – farma – sluchová diferenciace (zvířata), počítání hospodářských a domácích zvířat, dělení, procvičení sluchové paměti a citlivosti, hledání chybějících prvků, sestavení a zapamatování sledu obrázků
  • Hádanky (slovní i pantomimické), rýmy;
  • Rozvoj rytmického cítění – „Stavíme domeček“;
  • Koláž – farma;
  • Zvířecí omalovánky;
  • Rozvoj předmatematických představ – zvířecí řady – patří/nepatří, kdo chybí, kdo bude následovat, procvičení paměti, koncentrace, postřehu, rozvoj logického myšlení, labyrinty;
  • Třídění – materiály (papír, dřevo, sláma, cihla, kámen…) – smysly (hmat, sluch, zrak, teplota, tvrdost..), trvanlivost chaloupek z různých materiálů…;
  • Orientace v prostoru;
  • PH – „Do všech koutů zajdi, něco ….. (dřevěného/skleněného/hnědého…) najdi!“;
  • Geometrické tvary, skládání, PH „do všech koutů…“;
  • Podpora kladného vztahu k přírodě a prostředí, ve kterém žijeme – třídění odpadů, vycházky do přírody, hry s přírodninami apod.
  • Pokusy

  


3.třída - Motýlci

            

 

  • Věková skupina dětí 4,5 - 6 let
  • Počet dětí ve třídě je 20
  • paní učitelky: Jana Klicperová
  • asistent pedagoga: Klára Francová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO- TŘÍDY <<=

 

                      Motto třídy je  "Chcem se hýbat, učit, hrát, nezůstávej v koutě stát!"

 

   Hlavní téma: JARNÍ KOUZLO

 

Zaťukalo jaro lidem na stříšky

  • pozorování změn v přírodě a světa kolem nás
  • vyprávění a popisování zážitků
  • hry a činnosti vedoucí k ohleduplnosti k živé i neživé přírodě
  • psychomotorické hry rozvíjející artikulační, řečové, rytmické a sluchové dovednosti a vnímání
  • estetické a tvůrčí aktivity
  • prohlížení a „čtení“ knížek, popis viděného a vyprávění
  • grafické napodobování symbolů a tvarů
  • rozvíjení orientace v prostoru a ploše

       

Přišli jsme k vám na koledu

  • lokomoční pohybové činnosti
  • výtvarné a pracovní činnosti
  • sledování rozmanitosti a změn v přírodě
  • konstruktivní a grafické činnosti
  • praktické užívání technických přístrojů
  • gymnastika mluvidel
  • estetické a tvůrčí aktivity
  • kognitivní činnosti
  • aktivity podporující sbližování dětí a uvědomování si vztahů mezi lidmi

 

Na zemi i ve vzduchu

  • dodržování pravidel bezpečnosti v městském provozu
  • pozorování stavu životního prostředí a jeho vliv na kvalitu života, co znečišťuje životní prostředí, čím jezdíme na výlety, práce s obrázky, využití dopravních značek /viz. projekt č. 1, 3
  • hry a činnosti zaměřené k poznávání a rozlišování zvuků, užívání gest
  • konkrétní operace s materiálem – třídění, přiřazování, uspořádání, porovnávání
  • upevňování poznávání geometrických tvarů
  • hry a praktické úkony procvičující orientaci v prostoru i v rovině - řešení labyrintů a cest
  • smyslové hry a různé činnosti zaměřené na rozvoj a cvičení postřehu a vnímání, zrakové a sluchové paměti, koncentrace pozornosti
  • komentování zážitků a aktivit, vyřizování vzkazů a zpráv
  • podporování kladných vztahů mezi dětmi, nácviky básní a písní k danému tématu

 

 


     4.TŘÍDA - Berušky

         

 
  • Věková skupina dětí  5 - 6 let
  • Počet dětí ve třídě je 21
  • paní učitelky: Jitka Hvížďalová, Václava Zimčíková
  • asistent pedagoga: Iveta Lincová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY <<=

 

                      Motto třídy je "Zdravé, šťastné a spokojené dítě ve třídě kamarádů." 

 

Hlavní téma: JARNÍ KOUZLO

 

 

Jaro klepe na vrátka

  • plavecká školička – hry ve vodě, základy plavání
  • při pohybových hrách zaměřit se na správné držení těla při chůzi, koordinaci paží
  • poznávat charakteristické znaky jara, změn počasí, názvy jarních květin
  • pozorovat stromy a keře – rašení pupenů a lístků
  • delší vycházky do přírody
  • zařazovat jazykové chvilky a gymnastiku mluvidel
  • obohacovat slovní zásoby o slova opačného významu, luštění hádanek, činnost na interaktivní tabuli a s el. včelkou
  • procvičovat dovednost v oblasti jemné motoriky – uzel, klička
  • podílet se na jarní výzdobě třídy a chodby
  • výtvarně ztvárnit jarní přírodu různými výtvarnými technikami, grafomotorika
  • poznávání písní podle melodie a rytmu
  • básně o jarních květinách
  • prohlížení dětských encyklopedií
  • návštěva pohádkové babičky

  

Domácí zvířata a mláďata

  • plavecká školička – vedení instruktorkami plavání
  • překonávat překážkové dráhy, lezení v podporu dřepmo daným směrem, projekt „Svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky“
  • poznat a pojmenovat domácí a hospodářská zvířata a mláďata, znát způsob jejich života a charakteristické znaky, e-kabinet
  • zařazování sluchových her
  • rozkládat slova na slabiky a poznat koncovou hlásku ve slově
  • grafomotorická cvičení k danému témat
  • polytechnické hry – sestavování, konstruování
  • porovnávání krátké a dlouhé cesty
  • skládání papíru podle slovní instrukce
  • předmatematické gramotnost – uvažování, usuzování, hodnocení pravdivosti při matematických aktivitách - sudoku
  • modelování zvířecí figury, kresba tuší
  • tvoření z keramiky v DDM
  • poznávat nové písně o zvířatech
  • předčtenářská gramotnost – kouzelné čtení, malované pohádky, poslech příběhů o zvířatech

 

Kouzelné velikonoční vajíčko

  • plavecká školička
  • pohybové hry zaměřené na skoky, poskoky, vyhazování a chytání předmětů
  • rozšiřovat znalosti o velikonočních tradicích a zvycích
  • předmatematická gramotnost – vytváření skupin se společnými znaky
  • rozvíjet estetický vkus při zdobení velikonočních vajíček různými technikami
  • pečení velikonočních mazanců
  • zdokonalit techniku stříhání
  • grafomotorická cvičení na interaktivní tabuli
  • oslava svátku jara v lidové poezii, velikonoční koledy, básně, seznámení s pojmem pranostika
  • akce s rodiči „velikonoční tvoření“
  • připomenutí mezinárodního dne knihy „Den s knížkou“

 

Bez práce nejsou koláče

  • plavecká školička
  • pohybové hry posilující rovnováhu, PH „Poznej co dělám“, pohybové hádanky
  • námětové hry zaměřené na lidské profese
  • vědět, kde a s čím pracují rodiče
  • slovní hádanky, jazykové hry
  • divadelní muzikál „Letadlo“
  • třídění různých materiálů – dřevo, papír, plast, kov, sklo
  • poznávání předmětů pouze hmatem
  • společenská hra posilující týmovou práci zábavnou formou „Povídej žížalo“ –řemesla
  • výtvarně zachytit lidskou postavu v pohybu
  • písně o řemeslech, doprovod rytmickými hudebními nástroji
  • vymýšlení si krátkých příběhů
  • návštěva pohádkové babičky

 

O neposlušném koštěti

  •  plavecká školička
  • pohybové hry na rozvoj orientace v prostoru
  • jazykolamy, vymýšlení zaklínadel, lektvarů
  • využívat pět základních smyslů (zrak, hmat, sluch, čich, chuť) při čarodějnické zkoušce
  • práce s papírem, zhotovení čarodějnické knihy, pavouků, hadů koštěte
  • modelování k danému tématu
  • spojit zpěv s pohybem při HPH
  • četba z knihy „malá čarodějnice“

  

Já, moje rodina a místo kde žiji

  • pohybové taneční hry se zaměřením na správné držení těla a koordinaci pohybu
  • vyprávění krátkých příběhů, tvoření zdrobnělin a vyjadřovat náladu přídavnými jmény
  • znát skladbu rodiny, jména rodičů, adresu kde bydlíme
  • poznávání neznámých častí města, některých veřejných budov (pošta, nádraží, lékaři,…)
  • zdokonalovat slovní zásobu při nácviku básní k svátku maminek
  • nácvik básní a písní k vystoupení pro seniory
  • výroba dárku pro maminky
  • kresbou ztvárnit svoji rodinu, grafomotorika na in. tabuli
  • předmatematická gramotnost, orientace v uspořádaném souboru
  • polytechnická gramotnost – pracovní činnost s kartonem, krabicemi – maketa města
  • bezpečně se pohybovat v městském provozu – pravidla
  • sluchové rozpoznávání vzestupné a sestupné melodie, zpěv písní o mamince
  • projekt „moje město“
  • zážitkový den s pejskem
  • školní výlet
  • samostatné vyprávění krátkých pohádkových příběhů

 

  


5.TŘÍDA - Broučci

          

  • Věková skupina dětí  2 - 3 roky
  • Počet dětí ve třídě je 14
  • paní učitelka: Iva Brožová, Milana Musilová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY <<=

 

                       Motto třídy je "Boučci poznávají svět"

 

 Hlavní téma: JARNÍ KOUZLO

 

 

Jak sluníčko čaruje

  • seznamován í s hlavními znaky jara
  • pozorování změn v přírodě
  • poznávání jarních květin na vycházkách i na obrázcích
  • práce s obrázky - popis činností spojených s jarní přírodou
  • srovnávání zima x jaro
  • zpívání písniček o jaru
  • říkanky s pohybem, pohybové hry
  • práce s papírem, lepidlem, barvo
  • dechová cvičení

 

Vstávej semínko

  • seznamování s lidovými zvyky a tradicemi
  • seznamování se symboly velikonoc
  • velikonoční říkanky, popěvky
  • velikonoční barvičky
  • procvičování barev
  • výroba velikonočních dekorací
  • výprava za velikonočním zajíčkem
  • zdokonalování v míčové technice

 

Moje rodina

  • seznamovat děti s časovými pojmy ve vztahu k typickým činnostem
  • co děláme celý den
  • já a moje rodina
  • moje maminka
  • výroba přáníček pro maminky
  • nácvik pásma písní, říkadel a básní pro rodiče
  • posezení s rodiči v MŠ

 

 


6.TŘÍDA - Myšky

      

  • Věková skupina dětí 3 - 4 roky
  • Počet dětí ve třídě je 24
  • paní učitelka: Tereza Vondrášková, DiS.,  Bc. Andrea Augstenová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY <<=

 

                      Motto třídy je „Hrajeme si, povídáme, ve školce se dobře máme. Kdo může za úsměv všech, přece třída Myšiček."

 

 Hlavní téma: JARNÍ KOUZLO

 

 

Jaro klepe na vrátka

  • Lokomoční pohybové činnosti.
  • Činnosti relaxační a odpočinkové.
  • Konkrétní operace s materiálem – uspořádání.
  • Dramatické činnosti.
  • Zdravotně zaměřené činnosti.
  • Četba, vyprávění a poslech pohádek s poučením.
  • Tvůrčí činnosti výtvarné.
  • Návštěva kulturních míst.

 

Cesta za zvířátky

  • Pohybové činnosti a hry.
  • Běžné komunikační aktivity.
  • Výtvarné a pracovní činnosti.
  • Kooperativní činnosti ve skupinách.
  • Hudebně-pohybové činnosti.
  • Přirozené pozorování blízkého prostředí a života v něm.
  • Rytmické hry.
  • Zdravotně zaměřené činnosti.

  

Velikonoční čas

  • Zdravotně zaměřené činnosti.
  • Manipulační činnosti.
  • Hudební činnosti.
  • Společná diskuze.
  • Přímé pozorování přírodních jevů.
  • Výtvarné činnosti.
  • Práce s obrázkovým materiálem.
  • Praktické činnosti.

 

Včelka v trávě

  • Grafické napodobování tvarů.
  • Praktické úkony procvičující orientaci v prostoru.
  • Námětové hry.
  • Bee-bot.
  • Zdravotně zaměřené činnosti
  • Výlety do okolí.
  • Cvičení v projevování citů.
  • Modelové situace, při kterých se dítě učí přijímat a respektovat druhého.

 

Pojedeme do zoo

  • Konstruktivní činnosti.
  • Spontánní hra.
  • Práce s obrázkovým materiálem.
  • Hraní rolí.
  • Cvičení organizačních dovedností.
  • Hry podporující tvořivost a fantazii.
  • Komentování zážitků a aktivit.
  • Dramatické činnosti.
  • Zdravotně zaměřené činnosti.

 

 

             


7.TŘÍDA - Žabičky

    

 

  • Věková skupina dětí - 5 - 6 let
  • Počet dětí ve třídě je 18
  • paní učitelka: Eva Psotová, Jitka Pospíšilová
  • ŠKOLNÍ asistent: Kateřina Otcová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY<<=

 

                  Motto třídy je " Naše třída Žabičky, pro kluky a holčičky. Ve školce jsme hodně rádi, všichni jsme tu kamarádi"

 

Hlavní téma: JARNÍ KOUZLO

 

Jarní probouzení

  •  pozorování rozmanitosti a změn v přírodě, její ráz, pojmenovat základní rostliny
  • výlety po okolí, sportování v přírodě, využití přirozených překážek
  • hudební a hudebně pohybové hry
  • kombinování hudebních aktivit
  • vyjádřit stoupání nebo klesání melodie
  • umět pojmenovat domácí zvířata, jejich mláďata, kde žijí, proč se doma chovají
  • podpořit kladný vztah ke zvířatům, napodobit jejich hlas
  • hravou formou procvičování barev
  • podporovat fantazii, představivost v tvořivých činnostech
  • příprava a realizace tradice jara, jeho vítání, malování kraslic dle dětské fantazie, výroba dekorace – výzdoba třídy
  • procvičovat obratnost, odvahu a rovnováhu / kolébka, svíčka, holubička /, výstup na zvýšenou rovinu / chůze po lavičce/, procvičovat chůzi vzad, plynulá chůze po schodech

 

Naše město

  •  přirozené pozorování blízkého prostředí a života v něm, významné budovy a památky / návštěva radnice, muzea, knihovny, kostela/
  • orientace ve městě, turistické značky
  • hry a aktivity na téma dopravy, cvičení bezpečného chování v dopravních situacích, kterých se dítě běžně účastní
  • praktický nácvik bezpečného chování
  • znát základní dopravní značky
  • poznávat dopravní prostředky, urči, kde se pohybují /vzduch,zem, voda/
  • výroba reflexních prvků a jejich využití / práce s reflexním textilem, nůžkami, raznicemi, lepidlem, suchým zipem/
  • vycházky do okolí, cvičení organizovaných dovedností, prohlížení si mapy – k čemu slouží a orientace v ní, odpovídat na kladené otázky
  • sledování pohádek a příběhů obohacující citový život dítěte
  • procvičovat obratnost ruky, grafomotoriky ve stoje / malování ve vzduchu
  • rozvíjet zájem o psanou podobu jazyka
  • znát hlavní město republiky a barvy státní vlajky / kde je bílá, modrá , červená/
  • beseda s policií,hasiči a záchranáři

 

Barevná příroda

  • koulet míčem k danému cíli
  • posilovat odvahu
  • poznat hmatem zakryté předměty
  • pokusy se semínky a sazeničkami
  • vytvořit koláž s využitím přírodního materiálu – klacíky, kamínky, větvičky, sazeničky
  • probouzet lásku k přírodě – nácvik ladných pohybů paží
  • chůze a cval stranou v daném tempu při hudbě
  • vystihnout malbou počasí