Koťata

           

 

  • Věková skupina dětí 3 - 4 roky
  • Počet dětí ve třídě je 22
  • paní učitelky: Jitka Hvížďalová, Ivana Brožová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY <<=
 
                  Motto třídy je :  "Jsme Koťátka kamarádi, všichni se tu máme rádi. Zpíváme si, malujeme, učíme                                                               se i hrajeme. Jedna, dvě, tři, čtyři, pět, objevujeme celý svět."
 
 
 

 1) TAJEMSTVÍ PODZIMU

Do koťátek zajdu, kamarády najdu

  • Lokomoční pohybové činnosti (chůze).
  • Jednoduché sebeobslužné činnosti.
  • Hry se slovy.
  • Činnosti zasvěcující dítě do časových pojmů související s pevným řádem.
  • Spontánní hra.
  • Cvičení orientačních dovedností.
  • Aktivity podporující sbližování dětí.
  • Aktivity vhodné pro přirozenou adaptaci dítěte v prostředí MŠ.
  • Aktivity zaměřené k získání praktické orientace v MŠ a okolí.

 

 Tajemství proutěného košíku

  • Smyslové a psychomotorické činnosti.
  • Hudební a hudebně pohybové hry.
  • Grafické napodobování symbolů.
  • Motivovaná manipulace s předměty, zkoumání jejich vlastností.
  • Činnosti zajišťující spokojenost a radost.
  • Hry a činnosti, které vedou děti k ohleduplnosti k druhému.
  • Hry a praktické činnosti uvádějící dítě do světa lidí.
  • Práce s obrazovým materiálem a literárními texty.

 

 Podzim čaruje, barvičkami maluje

  • Zdravotně zaměřené činnosti (dechové, protahovací, relaxační, uvolňovací cvičení).
  • Sluchové a rytmické hry.
  • Konkrétní operace s materiálem (třídění, přiřazování).
  • Estetické a tvůrčí pohybové, hudební a literární aktivity.
  • Kooperativní činnosti ve skupinách.
  • Tvůrčí činnosti slovesné, dramatické a výtvarné.
  • Přirozené i zprostředkované pozorování přírodního okolí, sledování změn v přírodě.

 

Lesní království

  • Lokomoční pohybové činnosti (běh, skoky a poskoky).
  • Konstruktivní a grafické činnosti.
  • Hry a činnosti zaměřené k poznávání a rozlišování zvuků.
  • Námětové hry a činnosti.
  • Hry zaměřené ke cvičení paměti.
  • Výlety do okolí.
  • Poslech pohádek a příběhů s etickým obsahem a poučením.
  • Tvůrčí činnosti hudebně-pohybové a dramatické.
  • Kognitivní činnosti (kladení otázek a hledání odpovědí).

 

 


 Dráčci

                 

 
  • Věková skupina dětí 5 - 6 let
  • Počet dětí ve třídě je 23
  • paní učitelky: Marie Reichlová, Klára Francová
  • asistent pedagoga: Kristýna Koníčková
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY <<=

 

                  Motto třídy je : " Víc hlav, víc ví" 
 
 
 
1) TAJEMSTVÍ PODZIMU
 

Dráček přilétá do MŠ

  • komunikativní kruh
  • seznámení s novými kamarády, navazování přátelských vztahů, důvěry
  • opakování třídních a společenských pravidel
  • upevňování správných hygienických a stravovací návyků
  • rozvoj hrubé a jemné motoriky
  • pozorování změn v přírodě, popis, rozhovor
  • rozmanité výtvarné a pracovní činnosti
  • motivované zdravotní cvičení
  • četba a poslech pohádek, příběhů

 

Drak veze podzim

  • komunikativní kruh
  • seznámení s podzimními plody
  • sběr plodů a přírodnin
  • výtvarné a pracovní činnosti
  • procvičování zrakové paměti
  • pohybové, dramatické a tematicky zaměřené hry
  • rozvoj matematické a přírodovědné gramotnosti
  • motivované zdravotní cvičení
  • četba a poslech pohádek a příběhů

 

Barevný dráček Podzimáček

  • komunikativní kruh
  • výtvarné a pracovní činnosti
  • pohybové, dramatické a tematicky zaměřené hry
  • rozvoj jemné motoriky
  • práce s knihou
  • rozvoj čtenářské a přírodovědné gramotnosti
  • pozorování změn v přírodě
  • motivované zdravotní cvičení
  • četba a poslech pohádek, příběhů

 

  


 Motýlci

             

 

  • Věková skupina dětí 3 - 5 let
  • Počet dětí ve třídě je 21
  • paní učitelky: Jana Klicperová, Milana Musilová
  • asistent pedagoga: Jana Moravcová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO- TŘÍDY <<=

 

                      Motto třídy je  : "Chcem  se hýbat, učit, hrát ,nezůstávej v koutě stát !"

 

1) TAJEMSTVÍ PODZIMU
 

Vítáme vás v Motýlcích

  • jak se jmenuji já, moji noví kamarádi, jak se jmenují paní učitelky, paní asistentka
  • moje značka
  • moje třída a její označení
  • společné hry a aktivity vhodné pro přirozenou adaptaci v MŠ – začlenění nových dětí
  • hry a praktické úkony procvičující orientaci v prostoru
  • modelové i přirozené situace na dodržování a upevňování pravidel soužití ve třídě, společné vytváření jasných pravidel a porozumění jednoduchým piktogramům, které je znázorňují
  • běžné každodenní setkání /pozdravit, poprosit, poděkovat, rozloučit se/
  • podporování samostatnosti při převlékání
  • ověřování dovednosti jemné a hrubé motoriky
  • zpívání s doprovodem klavíru
  • dechová cvičení
  • grafomotorické cviky

 

Náš táta šel na houby

  • pozorování změn v přírodě
  • rozvíjení hrubé i jemné motoriky
  • seznamování s gymnastikou mluvidel a dechovými cvičeními
  • pohybové, hudebně pohybové hry a hry se zpěvem
  • výtvarné a pracovní činnosti
  • rozvíjení spontánní komunikace při hrách a činnostech
  • grafomotorické cviky
  • sluchové a rytmické činnosti

  

Koulelo se, koulelo…

  • poznávání základních druhů ovoce a zeleniny, seznámení se základy zdravé výživy a důležitostí vitamínů pro zdraví člověka
  • praktické činnosti a získávání zkušeností – pečeme koláč
  • rozvíjení smyslů – rozeznávání různých druhů ovoce a zeleniny všemi smysly
  • výtvarné a pracovní činnosti
  • estetické a tvůrčí aktivity (slovesné, výtvarné, dramatické, literární, hudební)
  • kognitivní činnosti – kladení otázek a hledání odpovědí, vyprávění, objevování
  • poznávání přírodního okolí, sledování rozmanitosti a změn v přírodě
  • grafomotorické cviky
  • zdravotně zaměřené činnosti

 

Není drak jako drak

  • vycházky na stráň a pozorování barev podzimní přírody
  • seznamování se s různými výtvarnými technikami
  • poslech čtených či vyprávěných pohádek a příběhů, sledování divadelních představení v MŠ
  • aktivity podporující sbližování dětí a uvědomování si vztahů mezi lidmi – drakiáda
  • manipulační činnosti
  • zdravotně zaměřené činnosti
  • hudební, hudebně pohybové činnosti
  • praktické užívání technických přístrojů – využití interaktivní techniky
  • konstruktivní a grafické činnosti

  

Padá listí zlaté, rudé…..

  • pozorování dalších změn v přírodě a její barevnou skladbu
  • rozvíjení hrubé i jemné motoriky
  • prohlubovat poznávání dalšího ovoce a zeleniny
  • spontánní komunikace při volných, tvořivých a námětových hrách
  • zdravotně zaměřené činnosti
  • činnosti zaměřené k poznávání lidského těla a k ochraně zdraví

  

 

 


 Berušky

          

 
  • Věková skupina dětí  4 - 5 let
  • Počet dětí ve třídě je 22
  • paní učitelky: Lenka Wohlmuthová, Barbora Matějková, DiS.
  • asistent pedagoga: Kateřina Otcová, Iveta Lincová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY <<=

 

                      Motto třídy je  : "Beruško, pojď si hrát, buď můj dobrý kamarád“

 

 1) TAJEMSTVÍ PODZIMU

Denní rituály ve třídě u Berušek

  • diskuzní kruh
  • praktické ukázky věcí ve třídě
  • učení nápodobou, vzorem
  • dramatické, hudební a pohybové hry na dané téma
  • výtvarné a pracovní činnosti na dané téma
  • grafické symboly – piktogramy
  • aktivity
  • na rozvoj digitální gramotnosti

 

Beruško, pojď si hrát, buď můj dobrý kamarád

  • práce s encyklopediemi a knížkami
  • diskuzní kruh
  • komunitní kruh
  • dramatické, pohybové, hudební a tematicky zaměřené hry
  • výtvarné činnosti na dané téma
  • praktické činnosti na dané téma
  • pozorování lidí (chování) na procházkách
  • aktivity na rozvoj matematické a digitální gramotnosti
  • procvičování zrakové paměti

 

Podzime, podzime, řekni nám, co nevíme

  • diskuzní kruh
  • hry s didaktickými pomůckami
  • práce s encyklopediemi a knížkami
  • literární a hudební činnosti
  • pohybové, dramatické a tematicky zaměřené hry
  • výtvarné a pracovní činnosti na dané téma
  • procházky, pozorování, pokusy
  • sběr plodů a přírodnin, sušení
  • vytváření herbáře, výstavky
  • aktivity na rozvoj matematické a přírodovědné gramotnosti

 

Beruška v lesní říši

  • diskuzní kruh
  • literární a hudební činnosti
  • pohybové, dramatické a tematicky zaměřené hry
  • hry s didaktickými pomůckami
  • výtvarné a pracovní činnosti na dané téma
  • pokusy, pozorování
  • práce s knihami, encyklopediemi, ukázky obrázků z PC
  • sběr lesních plodů a přírodnin
  • procházky do lesa, stavby domečků
  • sběr hub a krmiva pro lesní zvířata
  • zvládání orientace v prostoru podle určeného pravidla, chůze po špičkách, lezení, skoky a poskoky
  • aktivity na rozvoj přírodovědné a čtenářské gramotnosti

 

S Beruškami v pohodě pomáháme přírodě

  • literární a hudební činnosti
  • pohybové, dramatické a tematicky zaměřené hry ( eko hry )
  • hry s didaktickými hrami a pomůckami
  • výtvarné a pracovní činnosti na dané téma
  • pokusy, pozorování
  • práce s knihou, ukázky obrázků na PC
  • úklid okolí školky
  • výroba ručního papíru
  • znovupoužití surovin pro tvorbu nových věcí
  • návštěva sběrného dvora
  • aktivity na rozvoj přírodovědné a digitální gramotnosti

 

 

 

 

  


Broučci

           

  • Věková skupina dětí  2 - 3 roky
  • Počet dětí ve třídě je 14
  • paní učitelka: Bc. Šárka Smrčková, Karolína Hrkalová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY <<=

 

                       Motto třídy je : " Kouzelná slovíčka, otvírají srdíčka"

 

 1) TAJEMSTVÍ PODZIMU

Vítáme tě ve školce

  • aktivity vhodné pro přirozenou adaptaci na prostředí MŠ
  • poznávání obrazových symbolů / piktogramy, značky/
  • znát své jméno, svých kamarádů, učitelek ve třídě
  • orientace v MŠ a v jejím nejbližším okolí
  • činnosti vedoucí k samostatnosti při sebeobsluze a stolování
  • rozvoj komunikativních dovedností formou ranního kruhu
  • lokomoční pohybové činnosti, nácvik chůze ve vázaném zástupu
  • zpěv jednoduchých dětských písní a říkanek
  • spontánní hry
  • činnosti vyvolávající veselí a pohodu

 

Kouzelná slovíčka – barevná klubíčka

  • spoluvytváření jasných a smysluplných pravidel třídy
  • navozování kontaktů, utváření kladných vztahů ve třídě
  • činnosti vedoucí k samostatnosti při sebeobsluze a stolování
  • společné rozhovory k tématu
  • poslech čteného a vyprávěného
  • poznávání a pojmenovávání barev hravou formou
  • seznamování s prstovými barvami, podporovat radost z tvoření
  • grafomotorická cvičení – rozvoj jemné a hrubé motoriky
  • hudební a hudebně pohybové hry a činnosti
  • relaxační a odpočinkové činnosti
  • spontánní a řízené hry k tématu
  • vycházky po okolí

 

Když fouká vítr kolem uší

  • lokomoční pohybové činnosti – chůze, běh, skoky
  • manipulační činnosti a jednoduché úkony s předměty, materiály
  • osvojování elementárních znalostí o okolním prostředí
  • prodlužování doby soustředěného poslechu
  • reakce na otázky, formulace odpovědi - rozvoj komunikativních dovedností
  • běžné komunikační aktivity dítěte s druhým dítětem i s dospělým
  • spontánní hry
  • hudební a hudebně pohybové hry a činnosti
  • poslech čtených a vyprávěných pohádek, příběhů
  • aktivity podporující sbližování dětí
  • pozorování blízkého prostředí, okolní přírody
  • činnosti zaměřené na porozumění pravidlům společného soužití

 

Šel zahradník do zahrady

  • hudební a hudebně pohybové hry a činnosti
  • poslech čtených a vyprávěných pohádek a příběhů
  • konkrétní operace s materiálem
  • různorodé společné hry a skupinové aktivity – dramatizace, námětové hry
  • sledování změn v přírodě
  • hry a činnosti, které vedou děti k ohleduplnosti k druhému
  • vycházky po okolí
  • smyslové hry
  • činnosti vyvolávající pohodu a veselí
  • činnosti vedoucí k samostatnosti při sebeobsluze a stolování

 

Výlet do oblak

  • zdravotně zaměřená cvičení – dechová, relaxační
  • hudební a hudebně pohybové hry a činnosti
  • činnosti zajišťující zdravou atmosféru a pohodu prostředí
  • společné diskuse a rozhovory, individuální a skupinová konverzace
  • reprodukce říkanek, básní, písní
  • pozorování přírodních objektů a jevů v okolí
  • činnosti zaměřené na chápání pojmů a osvojování poznatků
  • vycházky po okolí
  • prohlížení obrázkových knížek

 

Svatomartinské veselí

  • lokomoční pohybové činnosti – chůze, běh, lezení
  • hudební a hudebně pohybové hry a činnosti
  • relaxační a odpočinkové činnosti
  • poslech čtených a vyprávěných pohádek, příběhů
  • námětové hry a činnosti
  • pozorování blízkého prostředí a života v něm
  • získávání elementárních znalostí o okolním prostředí
  • smyslové hry
  • reprodukce říkanek, básní, písní
  • záměrné pozorování běžných předmětů
  • společné aktivity nejrůznějšího zaměření

 


Myšky

      

  • Věková skupina dětí 4 - 5 let
  • Počet dětí ve třídě je 23
  • paní učitelka: Tereza Vondrášková, DiS., Kristýna Fronková, DiS.
  • asistentka pedagoga: Iveta Lincová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY <<=

 

                   Motto třídy je : "Neotvíráme dětem dveře, ale pomáháme jim najít ten správný klíč,
                                                                                 aby si je otevřely samy" 

 

 1) TAJEMSTVÍ PODZIMU 

„Hola, hola kamarádi, sešli jsme se, to jsme rádi.“

  • lokomoční a nelokomoční pohybové činnosti
  • zdravotně zaměřené činnosti
  • hudebně pohybové hry
  • řečové hry
  • skupinová konverzace
  • konkrétní operace s materiálem
  • hry podporující představivost a fantazii
  • činnosti zajišťující spokojenost a radost
  • výlety do okolí
  • činnosti zaměřené na porozumění pravidlům vzájemného soužití a chování
  • kooperativní činnosti
  • aktivity vhodné pro přirozenou adaptaci dítěte
  • návštěvy kulturních a uměleckých akcí
  • kognitivní činnosti
  • sebeobslužné činnosti v oblasti osobní hygieny, stolování, oblékání, úklidu, …
  • práce s obrázkovým materiálem

 

„Podzim už je tu, vytáhl svou paletu“

  • Manipulační činnosti a jednoduché úkony s předměty
  • Konstruktivní činnosti
  • Psychomotorické hry
  • Činnosti relaxační (zajišťující zdravou atmosféru a prostředí)
  • Poslech čtených příběhů
  • Skupinová konverzace
  • Přímé pozorování přírodních jevů v okolí dítěte
  • Motivovaná manipulace s předměty, zkoumání jejich vlastností
  • Konkrétní operace s materiálem
  • Hry podporující představivost
  • Činnosti zaměřené k poznávání různých lidských vlastností
  • Sociální a interaktivní hry
  • Hry a činnosti, které vedou děti k ohleduplnosti k druhému
  • Přípravy a realizace společných zábav a slavností
  • Přirozené i zprostředkované poznávání přírodního okolí, sledování rozmanitostí a změn v přírodě

          


Žabičky

      

 

  • Věková skupina dětí - 6 - 7 let
  • Počet dětí ve třídě je 16
  • paní učitelka: Eva Psotová, Jitka Pospíšilová
  • asistentka pedagoga: Jana Moravcová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY<<=

 

                 Motto třídy je : "Jsme šikovné Žabičky, kluci taky holčičky. Spolu se vše učíme, do školy se těšíme."

 

 1) TAJEMSTVÍ PODZIMU 

 

Všichni jsme kamarádi

  • seznámení s kamarády – jak se jmenuji já, kamarádi, paní učitelky, paní asistentka
  • znám svoji značku
  • moje třída a její označení / žabičky /
  • adaptace na nové prostředí - pomocí her a motivovaných činností
  • opakování pravidel třídy – upevňování jejich dodržování
  • hry a praktické úkony procvičující orientaci v prostoru
  • navazovat kontakty s dospělým, komunikovat vhodným způsobem, spolupracovat a respektovat ho
  • bez problémů zvládat běžné každodenní setkávání / pozdravit, poprosit, poděkovat, rozloučit se /
  • při oblékání upevnit samostatnost
  • rozvíjet kreativitu a fantazii při výtvarných činnostech
  • rozvíjení smyslového vnímání
  • ověřit a prohlubovat dovednosti jemné a hrubé motoriky
  • využití interaktivních pomůcek

 

 

Kouzlo podzimní zahrady

  • vycházky a sportování v podzimní přírodě / pozorování a pojmenovávání stromů, keřů, plodů, zdolávání přírodních překážek /
  • práce s přírodninami /navlékání, lisování, lepení/
  • pozorování podzimního počasí /sluníčko, déšť, mraky, vítr/, přiřadit ročnímu období jeho znaky
  • práce s výtvarným materiálem / voskovky, papír, raznice, lepidlo, nůžky, barva, keramická hlína/
  • poznávání a třídění ovoce a zeleniny – ochutnávka /zapojení všech smyslových orgánů/, zpracování ovoce a zeleniny, důležitost vitamínů
  • vést děti k samostatné práci – čistota, pečlivost, dokončení zadané práce
  • činnosti zaměřené k seznámení s číselnou řadou, základní geometrické tvary
  • více x méně x stejně
  • dechová cvičení / dýchání pusou, nosem, nádech do plic, do břicha
  • tělesná zdatnost, rozvoj v oblasti hrubé motoriky

 

 Leť dráčku leť

  • poznávat přírodu a všímat si změn, které v nastávají s odchodem podzimu
  • upevňování fyzické zdatnosti pobytem v přírodě, zdolávání překážek – pouštění draka
  • procvičovat kruh, řada, zástup, rozlišit vpravo, vlevo
  • rozvoj pohybových dovedností, hrubá motorika / zvládnout běh a poskok, házet a chytat míč, reakce na smluvený signál/
  • využití cvičebního nářadí dle schopností dětí
  • podporovat samostatný slovní projev / vyprávění vlastních zážitků z pobytu v podzimní přírodě, prohlížení knih s podzimní tématikou, rozhovor nad knihou, vyprávění děje podle obrázků/ , návštěva knihovny
  • říkanky s pohybem, rýmování
  • protiklady – malý x velký, krátký x dlouhý, špičatý x kulatý
  • využití výtvarného materiálu / klovatina, barva, štětec, papír – mačkání, lepení, trhání, skládání
  • procvičování jemné motoriky / stavebnice, korálky, puzzle/
  • grafomotorická cvičení na uvolnění ramenního kloubu
  • činnosti zasvěcující dítě do časové představy / ráno, poledne, večer /, upevňování logické posloupnosti /
  • hry a činnosti zaměřené k poznávání a rozlišování zvuků, užívání gest
  • hry a činnosti zaměřené k poznávání a rozšiřování zvuků, užívání gest
  • práce s přírodninami