1.TŘÍDA - Koťata

               

 

  • Věková skupina dětí 3 - 4 letých
  • Ve třídě je zapsáno 28 dětí (19 chlapců a 9 děvčat)
  • paní učitelky: Bc. Petra Navrátilová, Marie Reichlová
  • asistent pedagoga: Jana Moravcová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
 
Naším cílem je pohodová, přátelská a klidná atmosféra plná vzájemné důvěry mezi všemi zúčastněnými.

Naše motto zní: „Ve zdravém těle zdravý duch“, proto, pokud to počasí a citové rozpoložení dětí umožní, máme v plánu sportovat a trávit čas nejen ve třídě, ale zejména venku a to alespoň dvě hodiny denně. Díky vstupu na terasu přímo ze třídy máme možnost pohybových i tvořivých hrátek na čerstvém vzduchu, kde jde „učení“ mnohem snáze. S dětmi bychom časem velmi rády podnikaly pěší výlety spojené s piknikem v přírodě, poznáváním okolí, „stopovačkami“ apod.

Proto již od začátku budeme trénovat, abychom pak byli zdatní „turisté“ a výlety jsme si tak společně mohli náležitě užít, případně přidávat další pohybové radovánky a sportovní aktivity

 

 

Tematické celky: "VÁNOČNÍ CINKÁNÍ, ZIMNÍ RADOVÁNÍ"

 

 

KOŤÁTKO A PANÍ ZIMA

...aneb sněhové hrátky s pejskem a kočičkou

 

  • Pozorování změn v přírodě
  • Vlastnosti sněhu prožitkem (Jaký je sníh? Co se stane, když jej zahřejeme?)
  • Pokus – sníh – voda – led
  • Pozorování zamrzlých oken
  • Kamarád mráz maluje na okna – kresba vloček a zimních obrázků „neviditelnými“ voskovkami (+ tuš/tempera?)
  • Pomoc se zimními úklidovými pracemi (odstranění sněhu z prostoru pro chodce)
  • Zimní radovánky, hry se sněhem (koulovačky, stavění sněhuláka, klouzání se po sněhu apod.)

 

Básničky: Zima, Jdeme sáňkovat

Písničky:  Štědrý večer, Bílý vánoční slon, Sněží, sněží

 

Příprava na Vánoce

 

  • Voňavé pečení s pejskem a kočičkou (pícka na ovoce)
  • Poznávání ovoce a vánočního koření podle tvaru, vůně a chuti (skořice, vanilka, badyán, hřebíček, jablko, švestky, hrušky, vlašský ořech...)
  • Utužování vztahů ve třídě
  • Příprava na čerta s Mikulášem – vánoční tvoření nejen z papíru
  • Výroba čertova řetězu (papír/roličky) – výzdoba třídy
  • Figurky čerta a Mikuláše z roliček od PAN – na besídce s rodiči?
  • Příprava na společné setkání s rodiči – besídka
  • Společné pečení cukroví
  • Ochutnávka cukroví z domova
  • Poslech a zpěv vánočních koled s pohybem
  • Hra na Orffovy nástroje za doprovodu klavíru a flétny (koledy)
  • Vánoční besídka s rodiči (společné tvoření vánočních tradic – svíčka na vodě, malování voskem, rzkrajování jablek, ochutnávka cukroví, poslecha zpěv ván.koled apod.)
  • Čtení zimních (vánočních) pohádek
  • Výroba vánočních přáníček pro babičku a dědu

 

Básničky: Zima, Jdeme sáňkovat

Písničky: Štědrý večer, Bílý vánoční slon, Sněží, sněží

 

 

Jak by se v zimě oblékl pejsek s kočičkou?

 

  • Rozhovor: Domácí x divoká zvířata v zimě; Osrstění zvířat x zimní oblečení lidí (fotokoláž – děti v zimě – foto profilu + čepice vlastní výroby – možnost pokreslení kouzelnými voskovkami viz. Kamarád mráz)
  • Společné zamyšlení: Jak bychom se k sobě vzájemně měli chovat? Jak můžu udělat radost druhým? Mohu potěšit „jen“ lidi, nebo i zvířátka a přírodu kolem nás?
  • Krmení ptáčků
  • Stopy ve sněhu – stopování, poznávání stop, kudy šli?
  • Pozorování změn v přírodě

 

Básničky: Zima, Jdeme sáňkovat

Písničky: Štědrý večer, Bílý vánoční slon, Sněží, sněží

 

 

Masopust

 

  • Seznámení s řemesly
  • Výroba masek

 

 

2.TŘÍDA - Dráčci

                

 
  • Věková skupina dětí 4 - 5 letých
  • Ve třídě je zapsáno 26 dětí (13 chlapců a 13 dívek)
  • paní učitelky: Eva Psotová, Jana Klicperová
  • asistent pedagoga: Jitka Pospíšilová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 

Cílem naší třídy je vytvořit společně s dětmi prostředí plné radosti, pohody a porozumění, rozvíjet poznávací a tvůrčí schopnosti dětí, fantazii, zájmy a nadání.

Motto třídy  "Skáčeme a dovádíme, ničeho se nebojíme" máme v plánu naplňovat sportovními aktivitami ve třídě a zejména při pravidelném pobytu venku.

 
 
 

 

 Tematické celky- "VÁNOČNÍ CINKÁNÍ, ZIMNÍ RADOVÁNÍ"
 

 

Mikuláš, Mikuláš, přinese nám krásný čas,

ten jak voda rychle plyne, na Vánoce se těšíme

 

  • advent, lidové zvyky, přípravy na Vánoce a společenské akce
  • mikulášská nadílka v MŠ
  • rozšiřování pracovních činností a dovedností
  • návštěva muzea a vánočních výstav
  • Vánoce v MŠ
  • vlastní vypravování a rozvoj fantazie
  • rozvíjení hrubé i jemné motoriky různými druhy rukodělné činnosti

 

Básničky: Vánoční čas, Rybí Vánoce, Čertovská

Písničky : Čertovská polka, Mikuláš, Zima

 

 

Sedla si k nám meluzína a fouká nám do komína

 

  • ochrana zdraví, bezpečnost vlastní i ostatních
  • pojmenování částí lidského těla
  • oblékání v zimě
  • zimní sporty a radovánky
  • péče o zvířátka v zimě
  • čas pohádkových příběhů
  • grafomotorické činnosti
  • rozvíjení řečového projevu
  • získávání schopnosti záměrně řídit svoje chování  ( dramatizace příběhů a pohádek )

 

 

Básničky: Sněhulák, Na bruslích

Písničky:  Meluzína, Písnička pro ptáčka 

 

Masopustní veselice veselá je převelice

 

  • seznamování s lidovými zvyky a obyčeji
  • rytmizace, dechová a jazyková cvičení
  • rozvíjení hudebně pohybových činností
  • seznamování s dalšími výtvarnými technikami
  • poznávání různých lidských činností a povolání
  • karneval v MŠ
  • rozvíjení pohybové zdatnosti a vytrvalosti
  • pohybové aktivity zaměřené na taneční rytmus
  • rozvíjení řečových schopností

 

Básničky  o řemeslech

Písničky: Masopustní 

 

 
 

3.třída - Motýlci

              

 

  • Věková skupina dětí 5-6letých
  • Ve třídě je zapsáno 27 dětí – 15 chlapců, 12 dívek
  • paní učitelky: Jitka Hvížďalová, Monika Knížková
  • asistent pedagoga: Iveta Lincová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

V letošním školním roce se zaměříme na celkový rozvoj osobnosti dítěte a hravou formou budeme děti připravovat na bezproblémový vstup do základní školy.  Rozvíjením sociální vztahů mezi dětmi podpoříme dětská přátelství a společně vytvoříme  klidné a pohodové prostředí třídy.Do tematických bloků zařadíme dílčí projekty a  již podruhé se zapojíme do projektu sportovní všestrannosti: "Svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky"

 

 

Tematické celky: "VÁNOČNÍ CINKÁNÍ, ZIMNÍ RADOVÁNÍ"

 

 

S ČERTY NEJSOU ŽERTY

  • procvičovat kotoul vpřed a prolézání tunelem
  • hry k procvičování postřehu
  • průpravná artikulační cvičení, rozvoj slovní zásoby při vyprávění vlastních zážitků
  • rozlišovat dobro a zlo
  • výroba papírového Mikuláše
  • lepení čertích řetězů
  • vyjadřovat hudbu pohybem
  • zapamatování krátkého textu

 

Taneček: „Čerti tancují“

Báseň:  O čertovi

Písnička: Písnička pro čerta

 

 

TĚŠÍME SE NA JEŽÍŠKA

  • zdobení vánočního stromečku
  • poznávání hodnoty lidské práce při přípravě na vánoční svátky
  • přibližovat dětem vánoční zvyky a tradice
  • rozlišovat termíny – nahoře, dole, vpravo, vlevo
  • práce s tablety
  • kresba vánočního přání
  • využití dětské fantazie při vánočním tvoření, spojení různých pracovních a výtvarných technik
  • poslech a zpěv vánočních koled
  • „Vánoční cinkání“ besídka pro rodiče 

 

Báseň: O vánocích, Bílý vánoční čas

Písnička: Vánoční stromeček

 

 

USNUL VRABEC ZA KOMÍNEM

 

  • rozvíjení pohybových dovedností, poskoky, přeskoky
  • vnímání zimní přírody, života zvířat a ptáků  v zimě
  • hra na ozvěnu, logopedické chvilky, gramatika mluvidel, sluchové hry
  • hledání a určování stop ve sněhu, jak venku, tak s využitím interaktivní pomůcky Magic Box
  • grafomotorika - ptáček
  • péče o ptáčky v zimě
  • stříhání, lepení, „ptáčci v krmítku“
  • pokus o zachycení zvířecí figury kresbou
  • rozvíjení rytmických dovedností
  • dramatizace pohádky se zvířecími hrdiny

 

Písnička: Usnul vrabec za komínem, V zimě, Kdo to ťuká na okénko

Taneček: Vrabec a sýkorka

 

 

PUTOVÁNÍ ZA SNĚHOVOU VLOČKOU

  • znaky u nás (sněhulák) a jinde (Eskymáci, tučňáci, lední medvědi)
  • práce s globusem a mapou
  • určování různých druhů zimních sportů
  • házení horním obloukem na cíl
  • blokování, klouzání, koulování, bruslení
  • zjišťování vlastností sněhu a ledu
  • vytváření prostorového sněhového království
  • zařazování písní a básní o zimě se zaměřením na zapamatování si textu
  • stupňování přídavných jmen
  • grafomotorika „sněhová koule“, „tučňák“
  • předčtenářská gramotnost, poslech pohádek ze zimní peřiny

 

 

Písnička: Sněží, Sněhulák, Grónská píseň

Báseň: Sněhulák

Taneček: Dovádění s mrazíky

 

 

TEN UMÍ TO A TEN ZAS TOHLE

  • přibližovat dětem různé lidské profese (pekárna,…)
  • vyjádření pocitů pohybem, mimikou, gestem
  • zdokonalování jemné motoriky, zrakové koordinace
  • experimentování s různými materiály, surovinami a předměty
  • přiblížení dětem tradici Masopustu
  • podílení se na výrobě masek a výzdoby třídy
  • maškarní veselice
  • poznávat hudební nástroje jak na obrázcích, tak sluchově
  • rozvíjet jazykový projev při hře s maňásky
  • seznámení s rozdílem mezi prózou a poezií
  • rozvíjení námětových her
  • pokusit se výtvarně rozvíjet lidskou postavu v pohybu

 

Píseň:  Ten umí to a ten zas tohle - dramatizace; Pekla vdolky

Báseň: Haló pane karnevale

Taneček: Tancuj medvěde

 

 

4.TŘÍDA - Berušky

         

 
  • Věková skupina dětí od 5 – 7 let
  • Ve třídě je zapsáno 27 dětí (13 chlapců a 14 děvčat)
  • paní učitelky: Lenka Wohlmuthová, Barbora Matějková, DiS.
  • asistent pedagoga: Kateřina Otcová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Cílem naší třídy je rozvíjet u dětí pohybové dovednosti, osvojovat si hodnoty fair play, učit děti vytvořit si svůj vlastní názor, rozšiřovat slovní zásobu, vést děti k enviromentální výchově a k vlastenectví. Připravit děti na vstup do ZŠ.

Mottem naší třídy je" Na křídlech berušky poznáváme svět"      

 

Tematické celky:"VÁNOČNÍ CINKÁNÍ, ZIMNÍ RADOVÁNÍ"

 

 

Mikuláš, přinesl nám zimní čas

  • pohybové hry, motivovaná cvičení, překážkové dráhy
  • vyprávění toho, co dítě slyšelo nebo co shlédlo – sdělování zážitků z mikulášské nadílky, z divadelních představení a vánočních prožitků / viz. projekt č. 4, 5
  • přednes, recitace, dramatizace, zpěv – nácvik básní pro čerta, písní, říkadel a koled se zimní a vánoční tématikou
  •  artikulační, řečové, rytmické a sluchové hry
  • společné diskuse, rozhovory, individuální a skupinová konverzace - vyprávění zážitků, příběhů podle skutečnosti i podle obrázků nad knihou / viz. projekt č. 4, 5/
  • děti posuzují své chování i chování druhého, vyjadřují myšlenky v souvětích
  • děti si uvědomují příjemné a nepříjemné citové prožitky, upevňují si citové vztahy k rodině i okolí
  • děti koordinují lokomoci, snaží se sladit pohyb s hudbou a zpěvem
  • rozhovor - postava čert, co symbolizuje
  • rozhovor - pohádkové postavy a jejich povahové vlastnosti
  • seznamujeme se s tradicí „mikulášské nadílky" a čteme legendu o svatém Mikuláši
  • práce s textem - „Jaký byl svatý Mikuláš" (děti slovně vyjadřují svůj názor)
  • zdravotně zaměřené činnosti

 

Básničky: Čert, čertice mi řekla

Písničky: Čertí tancovačka

 

Ten vánoční čas

  • grafické činnosti – netradiční výtvarné techniky, experimenty s neobvyklými materiály, vánoční a zimní motivy
  • přípravy a realizace společných zábav a slavností – vánoční besídka, výroba přáníček a ozdob
  • hudební a hudebně pohybové hry a činnosti – nácvik pásma na vánoční besídku – posezení s rodiči, účast na vánočním koncertu
  • činnosti vedoucí dítě k identifikaci sebe sama a k odlišení od ostatních – pokusy o pravdivé sebehodnocení „Zasloužím si dárečky?“
  • cvičení s kamarádem – podpora přátelství
  • lokomoční a jiné činnosti, využití vystřihaných vloček
  • poslech koled, vánoční atmosféra, zpěv koled, písně s pohybovým doprovodem  - sebevědomí dítěte pochvalou a povzbuzením
  • seznamujeme se s nejoblíbenějšími zimní svátky a poznáváme je - využijeme obrázků, knih, časopisů a pohlednic
  • seznamujeme děti se slovem „advent", jeho symbolem - adventní věnec, adventní kalendář
  • besedujeme o tom, jaké tradice dodržují děti v rodině, seznamujeme děti s tradicemi v zahraničí
  • besedujeme o tom, proč slavíme Vánoce - čteme příběh „Narodil se Kristus Pán")
  • zdobení vánočního stromečku
  • vyjadřování přání, co by si přál od Ježíška- kresba, povídání o kresbě
  • zdravotně zaměřené činnosti

 

 

Básničky: Andílek, Vánoční zvoneček, Jedlička,...

Písničky: Bílý vánoční slon, Vánoční, Prosinec

 

 

Zelenej se jedličko

  • grafické napodobování symbolů a tvarů, čísel a písmen – grafomotorické cviky (vánoční a zimní motivy), správné držení psacího náčiní
  • receptivní slovesné, literární, výtvarné či dramatické činnosti – poslech pohádek, příběhů, veršů, hudebních skladeb a písní, sledování dramatizací a divadelních scének
  • sociální a interaktivní hry, hraní rolí – dramatizace pohádky, námětové hry
  • společná setkávání, povídání, sdílení a aktivní naslouchání druhému (komunikativní kruh)
  • zdravotně zaměřená dechová a relaxační cvičení, při ranních hrách
  • děti poznávají, řadí a třídí předměty podle určitého, předem domluveného pravidla
  • rozhovory besedují nad otázkami vánočních svátků, kladení otázek hledání odpovědí
  • děti napodobují jednoduchý pohyb podle vzoru a pokynu
  • besedujeme o tom, jaké tradice dodržují děti v rodině, seznamujeme děti s tradicemi v zahraničí
  • besedujeme o tom, proč slavíme Vánoce - čteme příběh „Narodil se Kristus Pán")
  • využití interaktivních pomůcek
  • vánoční nadílka s pohoštěním 
  • zdravotně zaměřené činnosti

 

Básničky: Andílek, Vánoční zvoneček, Jedlička,...

Písničky: Bílý vánoční slon, Vánoční, Prosinec

 

 

Sníh a mráz, pálí nás

  • konstruktivní činnosti – postupy dle návodu i fantazie
  • sezónní činnosti – hry na sněhu a se sněhem, klouzání, bobování /viz. projekt č. 3
  • setkávání se s literárním, dramatickým, výtvarným a hudebním uměním mimo MŠ, návštěvy kulturních a uměleckých míst
  • hry a činnosti zaměřené ke cvičení různých forem paměti (mechanické a logické, obrazné a pojmové) – využívání interaktivních programů (interaktivní tabule)
  • práce s kalendářem, dny v týdnu, měsíce, zaměření na zimní měsíce, rozhovory
  • vzpomínání na Vánoce (rozhovor) - co jsme dělali o Vánocích, koho jsme navštívili, byl u nás Ježíšek? Co jsme našli pod stromečkem a co nám udělalo největší radost  
  • oslava nového roku - ohňostroje
  • Tři králové - příběh o třech mudrcích - Kašpar, Melichar, Baltazar
  •  překážková dráha – „Cesta do Betléma“
  • hry podporující tvořivost, představivost a fantazii – kognitivní, výtvarné, konstruktivní, hudební, taneční či dramatické aktivity
  • rozlišit znaky  zimy - hra - Co se děje celý rok (slovní spojení, slova vztahující se k danému období) pokusy se sněhem a ledem (K čemu prospívá sněhová vrstva?)
  • zdravotně zaměřené činnosti

 

Básničky: Mráz

Písničky:  Mráz, Mráz, Mráz; paní zima,

 

Zimní sportování

  • příležitosti a činnosti směřující k ochraně zdraví a vytváření zdravých životních návyků – příprava na pobyt venku, postup při oblékání, používání zimních doplňků dle počasí, zdravé stravování, sportování
  • sezónní činnosti – hry na sněhu a se sněhem, klouzání, bobování /viz. projekt č. 3/
  • konstruktivní činnosti – postupy dle návodu i fantazie
  • hry a činnosti zaměřené ke cvičení různých forem paměti (mechanické a logické, obrazné a pojmové) – využívání interaktivních programů (interaktivní tabule)
  • rozhovor o zimních sportech, připomenutí zimní olympiády, (co potřebují různí sportovci ke svému sportu) / viz projekt č. 4, 5/
  • netradiční zimní sporty - dle fantazie dětí
  • rozvíjet pohybové dovednosti v oblasti hrubé i jemné motoriky, osvojovat si poznatky o tělovýchově a sportu.
  • zdravotně zaměřené činnosti

 

Básničky: Na saních

Písničky:  Olympijská

 

 

Paní zima a sněhulák

  • hry podporující tvořivost, představivost a fantazii – kognitivní, výtvarné, konstruktivní, hudební, taneční či dramatické aktivity
  •  hry a činnosti, které vedou děti k ohleduplnosti k druhému, k ochotě rozdělit se s ním, půjčit hračku, střídat se, pomoci mu, ke schopnosti vyřešit vzájemný spor – hry s novými hračkami z vánoční nadílky, oslavy a gratulace u příležitosti narozenin a jmenin, respektování třídních pravidel vzájemného soužití
  • aktivity zaměřené k získávání praktické orientace v obci – vycházky do ulic, návštěvy obchodů, institucí a významných budov a objektů
  • rozlišit znaky  zimy - hra - Co se děje celý rok (slovní spojení, slova vztahující se k danému období)
  • porovnáváme počasí - vyjádřit aktuální stav počasí, pojmenovat přírodní jevy
  • pokusy se sněhem a ledem (K čemu prospívá sněhová vrstva?) /viz. projekt č. 1/
  • zdravotně zaměřené činnosti

 

Básničky: Sněhuláček panáček

Písničky: Mráz, Mráz, Mráz, paní zima, Sněhuláci

 

 

Máme rádi pohádky

  • estetické a tvůrčí aktivity (slovesné, výtvarné, dramatické, literární, hudební, pohybové)
  • prohlížení a „čtení“ knížek – reprodukce a rozbory textů, ponaučení, námětové hry na knihkupectví, na knihovnu, návštěva městské knihovny a obchodu s knihami
  • sledování pohádek a příběhů obohacujících citový život dítěte – přemýšlení o obsahu a hledání ponaučení
  • četba, vyprávění a poslech pohádek a příběhů s etickým obsahem a poučením – spolupráce městskou knihovnou, výpůjčka knih, předčítání před odpoledním odpočinkem /viz. projekt č. 4, 5/
  • Artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, hry se slovy, písničky s pohádkovými postavami
  • zdravotně zaměřené činnosti

 

Básničky: princeznička, král

Písničky z pohádek

 

 

V lednici je stále zima

  • praktické činnosti, na jejichž základě se děti seznamují s různými přírodními i umělými látkami a materiály a jejich vlastnostmi – ovoce, zelenina - potraviny
  • smysluplné činnosti přispívající k péči o životní prostředí
  • posílení orientace v prostoru – zástup, řada, kruh atd.
  • posun ve schopnosti postupovat podle pokynů a instrukcí
  • příležitosti k vyprávění vlastních zážitků / viz. projekt č. 4, 5/
  • třídění dle barvy, velikosti, skupin
  • zdravotně zaměřené činnosti

 

Básničky:  V zdravém těle, zdraví duch

Písničky: Zdraví

 

Masopustní veselice

  • povědomí o časových souvislostech, příležitost k vnímání času (vloni, letos, dříve, nyní, v budoucnu, dnes, včera, zítra) a vnímání tempa (rychle, pomalu, rychleji, nejrychleji)
  • seznámení a zafixování nových říkadel, básniček, písniček /viz. projekt č. 4, 5/
  • uvědomění si významu oslav (masopustu, svátků, narozenin)
  • příležitost k rozlišování barev, zvuků, hlásek, detailů + příležitost k rozvoji fantazie v souvislosti s řešením elementární situace
  • schopnost napodobovat grafické tvary (geometrické tvary) + hledat v nich podobnosti s reálnými předměty prostřednictvím dokreslování
  •  posilování schopnosti rozlišovat vhodnost oslovování (vykání, tykání), uvědomovat
  • zkušenost s tím, že vychloubat se a povyšovat před ostatními se nemusí vyplatit
  • povědomí o českých lidových pohádkách + příležitost k jejich reprodukci
  • další výtvarné i pracovní dovednosti (správné držení tužky, štětce, nůžek, práce s papírem, vlnou, textilem, hlínou…)
  • příležitosti k pojmenování svého přání, vyjádření slibu, vlastního názoru
  • zdravotně zaměřené činnosti 

 

Básničky: Masopust

Písničky: Masopustní veselice

 

 

5.TŘÍDA - Broučci

             

  • Věková skupina dětí  2,5 - 4 letých
  • Ve třídě je zapsáno 13 dětí (8 chlapců a 5 děvčat)
  • paní učitelka: Ivana Brožová
  • asistent pedagoga: Milana Musilová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Tvoříme základy pro celý další život dítěte. Vedeme jej k samostatnosti a zdravému sebevědomí. Učíme ho naslouchat, poznávat sebe, své kamarády a okolní svět. Rozvíjíme tvořivost, fantazii a vnímání světa všemi smysly. Umožňujeme jim vyzkoušet si různé věci, činnosti a stanovit jasná pravidla. Respektujeme dětskou osobnost se všemi jejími zvláštnostmi.

 

Tematické celky: "VÁNOČNÍ CINKÁNÍ, ZIMNÍ RADOVÁNÍ" 

 

 

Čertovské radovánky

  • Mikulášská nadílka - návštěva Čerta a Mikuláše
  • rozvíjení pohybových dovedností
  • hudebně-pohybové aktivity, improvizace  a hry s hudeb. nástroji
  • práce s papírem - výroba čertíků
  • hry a činnosti vedoucí k ohleduplnosti, ochotě rozdělit se, půjčit a střídat se

 

Básnička:  Čertíku Bertíku

Písnička:  Mikuláš

 

Těšíme se na vánoce

  • divadelní představení s vánoční tématikou
  • vycházky k vánočnímu stromu, betlému, pozorování vánoční výzdoby
  • příprava a realizace společných zábav a slavností - výzdoba třídy, výroba přáníček
  • vánoční tvoření s rodiči
  • povídání o vánocích - aktivní sdílení a naslouchání druhému
  • vánoční nadílka

 

Básnička:  Zvoneček

Písnička:  Vánoční stromeček

 

Kouzla paní Zimy

  • procvičování a upevńování samoobslužných dovedností
  • práce s papírem - sněhulák
  • rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností
  • práce s obrázky - zimní radovánky dětí
  • hry na sněhu a se sněhem, stavění sněhuláka
  • grafomotorika - kresba tužkou
  • krmení ptactva

 

Básnička: Sněhuláček

Písnička:  Sněží, sněží

 

 

Pojďte s námi do pohádky

  • sledování pohádek a příběhů obohacující fantazii a citový život dítěte
  • prohlížení a čtení knih a leporel
  • poslech a vyprávění pohádek a příběhů s ponaučením
  • divadelní představení
  • práce s vodovými barvami a plochými štětci
  • maškarní rej

 

Básnička: Princeznička na bále

Písnička: Šla Karkulka