1.TŘÍDA - Koťata

          

 

  • Věková skupina dětí 2,5 - 3,5 let
  • Počet dětí ve třídě je 24
  • paní učitelky: Lenka Wohlmuthová, Barbora Matějková, DiS.
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY <<=
 
                  Motto třídy je "Spokojeně vrnící kotě"
 
 
Hlavní téma: LETNÍ DOBRODRUŽSTVÍ
 

 

Letem světem ke všem dětem

  • zdravotně zaměřené činnosti (vyrovnávací, protahovací, uvolňovací, dechová, relaxační cvičení)
  • příležitosti a činnosti směřující k prevenci úrazů (hrozících při hrách, pohybových činnostech a dopravních situacích, při setkávání s cizími lidmi),
    k prevenci nemoci, nezdravých návyků a závislostí
  • smyslové a psychomotorické hry
  • činnosti relaxační a odpočinkové, zajišťující zdravou atmosféru a pohodu prostředí
  • artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry
  • námětové hry a činnosti
  • činnosti zajišťující spokojenost a radost, činnosti vyvolávající veselí a pohodu
  • kooperativní činnosti ve dvojicích, ve skupinkách
  • běžné verbální i neverbální komunikační aktivity dítěte s druhým dítětem i s dospělým výlety do okolí (do přírody)
  • přirozené i zprostředkované poznávání přírodního okolí, sledování rozmanitostí a změn v přírodě
    (živá i neživá příroda, přírodní jevy a děje, rostliny, živočichové, krajina a její ráz, podnebí, počasí, ovzduší, roční období)

 

Co už umím, co už znám

  • hry, přirozené i modelové situace, při nichž se dítě učí přijímat a respektovat druhého
  • činnosti zaměřené na poznávání sociálního prostředí, v němž dítě žije - rodina
    (funkce rodiny, členové rodiny a vztahy mezi nimi, život v rodině, rodina ve světě zvířat) - mateřská škola (prostředí, vztahy mezi dětmi i dospělými, kamarádi)
  • různorodé společné hry a skupinové aktivity
  • aktivity přibližující dítěti pravidla vzájemného styku
  • přirozené pozorování blízkého prostředí a života v něm
  • hry a aktivity na téma dopravy, cvičení bezpečného chování v dopravních situacích, kterých se dítě běžně účastní,
    praktický nácvik bezpečného chování v některých dalších situacích, které mohou nastat
  • pozorování životních podmínek a stavu životního prostředí, poznávání ekosystémů (les, louka, rybník apod.)
  • hudební a hudebně pohybové hry a činnosti
  • sluchové paměti, koncentrace pozornosti apod.
  • smyslové hry, nejrůznější činnosti zaměřené na rozvoj a cvičení postřehu a vnímání,

 

 

 


2.TŘÍDA - Dráčci

                

 
  • Věková skupina dětí 4 - 5 let
  • Počet dětí ve třídě je 23
  • paní učitelky: Marie Reichlová, Bc. Petra Monhartová
  • asistent pedagoga: Jana Moravcová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY <<=

 

                  Motto třídy je "Ve zdravém těle zdravý drak!"
 

Hlavní téma: LETNÍ DOBRODRUŽSTVÍ

 

 DOPRAVA – Autíčko Modrásek

  • Dopravní prostředky
  • Křižovatky
  • Předčtenářská gramotnost – Seznámení s pohádkou, rozbor pohádky, skládání cest a dopravních prostředků (chodník, přechod, silnice, koleje, moře, auto, letadlo…);
  • Popis obrázků, prohlížení knih na téma doprava, pohádky o dopravních prostředcích (WaltDisney – Autíčko Modrásek, film, obrázková kniha Auta (má Kristý) atp.)
  • Rozhovor – jak pečovat o auta, kola… zbavovat se starých věcí, nebo je opravit? (Návaznost na pohádku o modrém autíčku od W. D.; pojmenování autíček, kol – ukázka, popis oblíbených autíček, fotografie kola z domova…)
  • Předmatematická gramotnost – počítání, třídění dopravních prostředků dle různých kritérií (barva, účel, místo působení…), doplňování skupin, geometrických řad…
  • Digitální gramotnost – práce s robotickými pomůckami – hledání, plánování, skládání cest, jízda dle navigace… rce na semafor…; E-kabinet: Třídění prvků podle funkčnosti - dopravní prostředky
  • Přírodovědná gramotnost – kde se smí a nesmí jezdit, proč, péče o životní prostředí (v souvislosti s automobilismem? Eko doprava – kolo/pěší chůze vs. auto, nápady, představy, názory, diskuse... „V autě je teplo, pěšky mi bolí nohy…“ J)
  • Rozvoj jemné motoriky – omalovánky s dopravní tematikou, skládání cest, překážek..
  • Rozvoj logického myšlení – cesty, labyrinty, hádanky (doprava/doleva – slovní humor?)
  • Rozvoj hrubé motoriky – PH na dopravní prostředky, pohyb v různém terénu, rychlá reakce na optický, či akustický signál, chůze, běh, poskoky, jízda na „odrážedle“, ve vlaku apod.
  • Rozvoj smyslového vnímání – zrak, sluch – rce na optický a zvukový signál – semafor, přechod pro chodce, dopravní policista)
  • Rozvoj slovní zásoby – Jaké známe dopravní prostředky (osobní, stavební stroje, dopravní, IZS)? K čemu nám dopravní prostředky slouží, a kde všude se umí pohybovat? Kam nás odvezou? Dopravní hádanky – na co myslím? Říkanky, básničky, písničky, četba
  • Rozvoj rytmického cítění – akust. signál viz. hry výše (rytmus, tempo, melodie…), rytmické napodobování zvuku různých dopravních prostředků mluvidly, pomocí Orf. nástrojů, jiných dostupných pomůcek
  • Procvičení mluvidel – zvuky dopravních prostředků
  • Akce s rodiči? – dopravní hřiště – brusle, kolo, skateboard???
  • Besídka? Dopravní stopovačka s „checkpointy“ – plnění úkolů na téma doprava (s rodiči), dramatizace pohádky rukavička – autíčko J
  • Aktivity podporující sbližování dětí.

 

  


3.třída - Motýlci

            

 

  • Věková skupina dětí 4,5 - 6 let
  • Počet dětí ve třídě je 20
  • paní učitelky: Jana Klicperová
  • asistent pedagoga: Klára Francová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO- TŘÍDY <<=

 

                      Motto třídy je  "Chcem se hýbat, učit, hrát, nezůstávej v koutě stát!"

 

  Hlavní téma: LETNÍ DOBRODRUŽSTVÍ

 

Moje milá maminko

  • rozhovory o mamince
  • podporovat tvořivost
  • seznámení s dalšími říkadly, básničkami, písničkami
  • estetické a tvůrčí aktivity
  • grafické napodobování symbolů a tvarů
  • samostatný slovní projev na téma maminka
  • prohlížení a čtení knížek
  • aktivity podporující uvědomování si vztahů mezi lidmi
  • činnosti zaměřené na poznávání sociálního prostředí, v němž dítě žije

 

Výpravy za zvířátky

  • lokomoční pohybové činnosti = chůze, běh
  • smyslové a psychomotorické hry
  • samostatný slovní projev na téma zvířata
  • poslech čtených, vyprávěných pohádek a příběhů
  • prohlížení a čtení knížek
  • námětové hry a činnosti
  • hry a praktické úkony procvičující orientaci v prostoru i v rovině
  • spontánní hry
  • výlety po okolí, do přírody
  • sledování rozmanitostí změn v přírodě
  • pozorování životních podmínek a stavu životního prostředí, poznávání ekosystému
  • ekologicky motivované herní aktivity
  • smysluplné činnosti přispívající k péči o životní prostředí a okolní krajinu

 

Táto pojď si hrát

  • zdokonalování v pohybových schopnostech
  • zdokonalování v oblasti jemné a hrubé motoriky
  • námětové hry a činnosti
  • hry a činnosti zaměřené ke cvičení různých forem paměti
  • práce s knihou
  • činnosti zajišťující spokojenost a radost
  • činnosti umožňující samostatné vystupování, vyjadřování, obhajování vlastních názorů
  • hry na téma rodiny
  • běžné verbální i neverbální komunikační aktivity dítěte s druhým dítětem i s dospělým
  • kooperativní činnosti ve dvojicích, ve skupinách
  • četba, vyprávění pohádek

 

Těšíme se na prázdniny

  • lokomoční pohybové činnosti
  • smyslové a psychomotorické hry
  • přímé pozorování přírodních jevů
  • záměrné pozorování běžných předmětů, určování a pojmenování jejich vlastností
  • smyslové hry
  • výlety do okolí, do přírody
  • pozorování životních podmínek a stavu životního prostředí, poznávání ekosystémů ( les, louka…apod.)
  • smysluplné činnosti přispívající k péči o životní prostředí

 

 


     4.TŘÍDA - Berušky

         

 
  • Věková skupina dětí  5 - 6 let
  • Počet dětí ve třídě je 21
  • paní učitelky: Jitka Hvížďalová, Václava Zimčíková
  • asistent pedagoga: Iveta Lincová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY <<=

 

                      Motto třídy je "Zdravé, šťastné a spokojené dítě ve třídě kamarádů." 

 

Hlavní téma: LETNÍ DOBRODRUŽSTVÍ

 

 

Děti pozor červená

  • střídání běhu a chůze, reakce na zvukové a zrakové signály
  • využití dopravního hřiště k jízdě na koloběžkách a kolech rozlišování druhů dopravních prostředků
  • upevňování znalostí pravidel silničního provozu
  • poznávání dopravních značek, NH „Na dopravu“, pexeso
  • činnosti k tématu na interaktivní tabuli a Bee- bot
  • zvládnutí vyprávění krátkého příběhu
  • procvičování geometrických tvarů
  • upevňování pojmů vpravo, vlevo, první, poslední, před, za, hned před, hned za, mezi
  • polytechnická gramotnost – výroba prostorových papírových dopravních prostředků a domů
  • zařazování grafomotorických cviků se zaměřením na správné držení psacího náčiní
  • sledování dopravního ruchu ve městě
  • výtvarně ztvárnit silnice a křižovatky
  • rozlišování pomalé, rychlé, vzestupné a sestupné melodie
  • předčtenářská gramotnost – práce s knihou „KRTEK VE MĚSTĚ“

  

Hravé léto

  • využívat školní zahradu k pohybovým aktivitám s míčem - házení, chytání, kopání podávání
  • zařazování her se švihadly
  • oslava DNE DĚTÍ - hry odměny, soutěže sladkosti, využití elektronických skřipců
  • seznamovat děti s životem dětí v jiných zemích, použití globusu a atlasu
  • vyhledávat rozdíly mezi dětmi, tvořit skupiny podle různých pravidel
  • sluchová cvičení, logopedické hádanky, vnímání zvuků se zavřenýma očima
  • obohacovat slovní zásobu o slova stejně znějící (synonyma)rozvíjet zájem o společenské hry, hry na interaktivní tabuli a s robotickou včelkou
  • poznávat kamaráda podle hmatu
  • rozvíjení dětské fantazie při stavbách z písku a přírodních materiálů
  • využít modelovací hmotu k vytvoření stojící postavy (spojovat jednotlivé části těla)
  • zdokonalovat skupinový zpěv
  • předčtenářská gramotnost – poznávání předmětů z pohádek, kouzelné čtení
  • výroba „třídní knížky plné zážitků“
  •  

 

Cesta pramínku kolem světa

  • vést děti k ekologickému chování a myšlení
  • překonávání přírodních překážek, seznámení s technikou skoku do dálky
  • procházka do lesa za studánkou – čištění studánky
  • polytechnická gramotnost – pokusy s vodou „co plave…“
  • poznávání řek a potoků – vyhledávání v mapách, encyklopedie
  • rozšiřovat znalosti o životě u vody (hmyz, živočichové, rostliny)
  • vystřihování podle předkresleného tvaru, hmyz u vody
  • vyhledávání světadílů a moří na globusu, využití interaktivní tabule
  • seznámení s životem lidí na jiných kontinentech
  • zařazování námětových her, např. „na námořníky“
  • grafomotorika – vlny na moři
  • skládání papíru podle slovní instrukce – lodička, parník
  • mapování trasy vodního pramínku až do moře – obohacení slovní zásoby dětí
  • předčtenářská gramotnost –„ kouzelné čtení“ – Česká republika, Zvířátka z divočiny
  • vystřihování podle předkresleného tvaru, hmyz u vody

 

 

 

  


5.TŘÍDA - Broučci

          

  • Věková skupina dětí  2 - 3 roky
  • Počet dětí ve třídě je 14
  • paní učitelka: Iva Brožová, Milana Musilová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY <<=

 

                       Motto třídy je "Boučci poznávají svět"

 

Hlavní téma: LETNÍ DOBRODRUŽSTVÍ

 

 

Hrátky se zvířátky

  • poznávání a pojmenování domácích zvířat a jejich mláďat
  • vyhledávání a napodobování zvířat při hrách
  • tvoření dvojic
  • motivované cvičení Na zvířátka
  • říkanky o zvířátkách
  • písničky s pohybem
  • leporela se zvířátka
  • pozorování drobného hmyzu
  • práce s vodovými barvami - pokus o zvířecí postavu, otiskování, zapouštění

 

Veselé sportování

  • oslava Dne dětí - zábavné hry a soutěže
  • využití školní zahrady - průlezky, houpačky, odrážedla
  • vycházka do lesa - zdolávání překážek
  • vycházka na dětské hřiště - využití atrakcí
  • hry s míči, náčiním, cvičení na nářadí
  • opakován í písní a říkanek
  • pohybové hádanky sportů a činností, napodobování pohybů
  • procvičování změn rytmu a chůze, běh, poskoky

 

Broučci na cestách

  • poznávání a pojmenování dopravních prostředků
  • seznámení se základy silničního provozu
  • PH - Na semafor, Na barevná auta, Na vláček
  • určování způsobu pohybu - pohybové vyjádření
  • rytmizace, sluchové hádanky
  • vybarvování, grafomotorická cvičení
  • povídání o prázdninách, činnosti v létě, cestování
  • pobyt na školní zahradě

 

 


6.TŘÍDA - Myšky

      

  • Věková skupina dětí 3 - 4 roky
  • Počet dětí ve třídě je 24
  • paní učitelka: Tereza Vondrášková, DiS.,  Bc. Andrea Augstenová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY <<=

 

                      Motto třídy je „Hrajeme si, povídáme, ve školce se dobře máme. Kdo může za úsměv všech, přece třída Myšiček."

 

Hlavní téma: LETNÍ DOBRODRUŽSTVÍ

 

Milá maminko

  • Spontánní hra.
  • Činnosti zajišťující spokojenost a radost.
  • Aktivity podporující uvědomování si vztahů mezi lidmi.
  • Společné aktivity nejrůznějšího zaměření.
  • Poslech příběhů s poučením.
  • Tvůrčí činnosti hudební.
  • Jednoduché pracovní činnosti.
  • Činnosti odpočinkové.
  • Komentování zážitků.
  • Rytmické hry.

 

Stůj, červená!

  • Příležitosti a činnosti směřující k ochraně zdraví.
  • Konstruktivní činnosti.
  • Zdravotně zaměřené činnosti.
  • Jednoduché činnosti s náčiním.
  • Lokomoční pohybové činnosti.
  • Hry a praktické úkony procvičující orientaci v prostoru i v rovině.
  • Činnosti zaměřené ke cvičení různých forem paměti.
  • Modelové situace, při nichž se dítě učí přijímat a respektovat druhého.
  • Činnosti směřující k prevenci úrazů.

 

Můj svět

  • Ekologicky motivované herní aktivity.
  • Smysluplné činnosti přispívající k péči o životní prostředí a okolní krajinu.
  • Přirozené poznávání přírodního okolí.
  • Estetické a tvůrčí aktivity.
  • Cvičení v projevování citů a v sebekontrole.
  • Hraní rolí.
  • Hry a situace, kde se dítě učí chránit bezpečí své i druhých.
  • Jednoduché pracovní činnosti v oblasti úpravy prostředí.
  • Zdravotně zaměřené činnosti.

Můj táta

  • Činnosti zaměřené na porozumění pravidlům vzájemného soužití.
  • Společná setkávání, povídání, sdílení a aktivní naslouchání druhému.
  • Činnosti, které vedou k ohleduplnosti k druhému, k ochotě rozdělit se s ním.
  • Tvůrčí činnosti dramatické.
  • Činnosti zaměřené k poznávání různých lidských vlastností.
  • Hry nejrůznějšího zaměření podporující představivost a fantazii.
  • Grafické činnosti.
  • Manipulační činnosti s předměty.
  • Individuální konverzace.

 

Těšíme se na prázdniny

  • Hry a činnosti zaměřené k poznávání a rozlišování zvuků.
  • Poslech čtených příběhů.
  • Vyprávění toho, co dítě slyšelo.
  • Samostatný slovní projev na určité téma.
  • Činnosti zaměřené na vytváření pojmů a osvojování poznatků.
  • Záměrné pozorování běžných objektů a předmětů, určování a pojmenovávání jejich vlastností.
  • Dramatické činnosti.
  • Společenské hry a aktivity.

          


7.TŘÍDA - Žabičky

    

 

  • Věková skupina dětí - 5 - 6 let
  • Počet dětí ve třídě je 18
  • paní učitelka: Eva Psotová, Jitka Pospíšilová
  • ŠKOLNÍ asistent: Kateřina Otcová
  • e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • =>> Akce třídy <<=
  • =>> FOTO - TŘÍDY<<=

 

                  Motto třídy je " Naše třída Žabičky, pro kluky a holčičky. Ve školce jsme hodně rádi, všichni jsme tu kamarádi"

 

Hlavní téma: LETNÍ DOBRODRUŽSTVÍ

 

Rodina a já

  •  prohlubovat citový vztah k rodině, prarodičům, mít k nim úctu
  •  moje rodina, kde bydlím / členové rodiny, jméno, povolání, kde bydlíme/
  •  jaká je moje maminka
  •  hry na téma rodiny, přátelství
  •  dárek pro maminku / hra s papírem, Big shotem, nůžkami, lepidlem, látkou/
  •  nácvik písniček a říkanek ke Dni matek, využití rytmických nástrojů
  •  taneční krok v daném rytmu / tanečky v rytmu polky, valčíku mazurky/
  •  uspořádat skupinu prvků a určit co do ní nepatří
  •  namalovat či vymodelovat postavu s charakteristickými rysy

 

Hurá do přírody

  •  pojmenovat volně žijící zvířata na louce i u potoka
  •  vycházky do okolí, zdolávání překážek, chůze se zátěží
  •  spontánní hra, volné hry a pokusy s materiálem
  •  vyjmenovat roční období
  •  umět odvodit množné číslo z jednotného
  •  rozkládat slova na slabiky, vytleskat, určit počet
  •  cvičit souhru ve dvojici /míčové hry/
  •  artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, jednoduché hádanky a vtipy
  •  zvládnout jemnou motoriku /stavebnice, korálky, práce s papírem – skládání, trhání, lepení / zdokonalit techniku malby, umět rozvinout děj na ploše
  •  samostatnost dle pokynů
  •  jistá znalost barev, geometrických tvarů a číselné řady do 10
  •  popisovat vzájemnou polohu dvou objektů / před, za, pod, nad, vedle, mezi, v /
  •  opakování básniček, písniček, dramatizace pohádek, využití encyklopedií
  •  pantomimou vyjádřit text písně, pohádky, říkanky
  •  výlet do ZOO – jak vypadají a žijí zvířata z exotických zem
  •  Grafické napodobování symbolů.