KONCEPCE ŠKOLY
Název školního vzdělávacího programu MŠ: "SVĚT PLNÝ DĚTSKÉ FANTAZIE"
Tuto vizi jsme zvolili na základě evaluačního hodnocení minulého školního roku, z něhož vyplynulo, že nejzávažnějším problémem je úroveň sociálních vztahů. Jak na úrovni dětských kolektivů, tak v úrovni - učitelka, rodič - dítě. Vizi se budeme snažit naplňovat v průběžných i dlouhodobých cílech.
Tématické bloky pro školní rok 2016 - 2019:
- 1. DÁRKY KRÁLOVNY PŘÍRODY
- 2. VÁNOČNÍ CINKÁNÍ, ZIMNÍ RADOVÁNÍ
- 3. JARNÍ ČAROVÁNÍ
- 4. VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM


Další rozpracování tematických bloků do podtémat lze nabízet dětem mnoho námětů. Řídíme se přitom zájmem dětí, výsledky a závěry evaluačního hodnocení daného námětu. Proto počítáme s plněním na 2 - 3 roky. Způsob, forma, délka realizace záleží na plánování a rozpracování učitelkami v třídním vzdělávacím programu a v denních přípravách.
Nadřazeným měřítkem by mělo být zvážení, zda naše výchovné působení směřuje k dosažení cílových kompetencí Rámcového výchovného programu předškolní výchovy a uspokojování potřeb dětí, k tělesnému rozvoji, psychické pohodě a zdravému životnímu stylu.
Hlavní cíl MŠ: Vytvořit harmonické, dítěti příjemné a přívětivé prostředí, které bude maximálně podporovat jeho individuální rozvoj.
Hlavní činností naší MŠ je hra, která je učitelkami motivována. Snažíme se o to, aby veškeré poznatky děti získávaly prostřednictvím interaktivního a prožitkového učení. Důraz klademe na dostatečný pohyb venku, pohybové aktivity - využívání prvků programu MŠ podporující zdraví.
Děti dostávají dostatek prostoru pro vlastní zájmy a spontánní nápady. Je pohotově využíváno i náhodných situací a událostí. K dispozici mají děti počítače s kvalitními naučnými programy.
Úkolem MŠ je vytvořit prostředí s mnohostrannými podněty k aktivnímu a všestrannému rozvoji dítěte dle jeho možností a schopností. Navazovat a doplňovat působení rodiny. Prožitky v MŠ by měly být pro děti radostné a tím se stát i prvním motivujícím krokem ke vzdělání a životním zkušenostem.
CO NABÍZÍME
Zdraví
- skladba jídelníčku je pestrá s dostatečným ovoce a zeleniny
- zdravotní cvičení
- cvičení s overbally
- návštěva solné jeskyně – posilování zdraví
- vycházky do přírody dle věku a schopností dětí
- dechová cvičení - hra na flétny
- návštěva bazénu - otužování, plavecký výcvik
- bruslení na zimním stadionu – rozvoj hrubé motoriky
- škola v přírodě - pobyt na čerstvém vzduchu
Jazyk a řeč
- výuka anglického jazyka
- logopedie - spolupráce s log. ambulancí v Rokycanech
- náprava řeči v MŠ s asistentkami logopeda
- logopedické chvilky s pohybem
Kultura a umění
- návštěvy divadla Alfa v Plzni
- zábavné pohádkové pořady v MŠ
- kulturní akce pořádané v Rokycanech
- keramika v dílně DDM
- účast na pěveckých a výtvarných soutěžích
- spolupráce se ZUŠ při výběru talentů
- vánoční koncert dětského sboru ze ZŠ
- hra na flétnu
Poznávání
- výlety do přírody - les, ZOO, týdenní škola v přírodě
- poznávání našeho města, jeho historie
- exkurze na různá pracoviště
- spolupráce s hasiči a policií
- návštěva a spolupráce se ZŠ a školní družinou
- spolupráce s Českým svazem ochránců přírody - Záchranná stanice živočichů
- návštěva knihovny
- návštěva hvězdárny
- návštěvy muzea
- ekologické programy
- výlety do okolí Rokycan
Příprava na vstup do ZŠ
- spolupráce s PPP v Rokycanech a SPC v Plzni
- procvičování grafomotoriky
- speciální cvičení dle potřeb dětí
- individuální programy pro děti s odkladem školní docházky
Akce MŠ
- besídka - Mikulášská a Vánoční
- zpívání u vánočního stromu
- masopust v MŠ
- MDD - soutěže na zahradě
- výlety
- tématické výtvarné soutěže rodičů a dětí
- dny otevřených dveří, tvořivé dílničky s rodiči
- sportovní soutěže na dopravním hřišti a ZŠ
REŽIMOVÉ PRVKY
Veškeré časové údaje jsou pouze orientační. Délka a výběr činnosti se řídí momentální situací a zájmem dětí.
06.00 - 07.00 - se děti schází v přízemních třídách svých pavilonů
07.00 - 08.00 - ranní hry a činnosti ve třídách
09.00 - 09.30 - dopolední svačina
09.30 - 11.15 - pobyt venku
11.30 - 12.00 - oběd
12.00 - 13.55 - odpočinek
14.00 - 14.30 - odpolední svačina
14.30 - 16.00 - hry a činnosti ve třídách, pobyt na školní zahradě
15.30 - 16.00 - děti se rozchází v přízemních třídách svých pavilonů